Wpływ diety na siłę i jakość erekcji

Wpływ diety na siłę i jakość erekcji

1 czerwca, 2021 0 przez admin

Zaburzenia erekcji to problem dotyczący nawet 3 milionów polskich mężczyzn. Nie jest już domeną seniorów, którzy tracą sprawność seksualną wraz ze starzeniem się organizmu. Coraz częściej na zaburzenia erekcji cierpią młodzi mężczyźni, którzy mają 20-30 lat. Zazwyczaj sami zapewniają sobie zaburzenia pracy organizmu poprzez styl życia połączony z nieprawidłowym odżywianiem się. Wbrew pozorom dieta ma ogromny wpływ na sprawność seksualną!

Seks może zależeć od tego…co jesz

Zaburzenia erekcji stereotypowo są problemem starszych mężczyzn, a młodzi ludzie często je lekceważą. Do czasu, gdy sami przestają stawać na wysokości zadania. Na jakość i siłę erekcji, a także ogólny poziom sprawności seksualnej ogromny wpływ ma codzienna dieta. Sposób odżywiania się ma duży wpływ na układ krwionośny, od którego w dużej mierze zależy również erekcja. Znaczenie sposobu odżywiania się może mieć kluczowe znaczenie w dobie wzrastającego zanieczyszczenia powietrza oraz rozpowszechniania się pracy zdalnej. Przy wysokim poziomie stresu oraz niewielkiej ilości aktywności fizycznej to właśnie dieta może mieć generalny wpływ na poziom sprawności seksualnej oraz jakość nasienia.

Negatywny wpływ diety na erekcję

Lekarze mówią, że męskiemu sercu i penisowi szkodzą te same czynniki. Jakość erekcji obniża dieta, która przyczynia się do ograniczenia przepływu krwi przez tętnice wieńcowe oraz zwiększa ryzyko zawału. Panowie powinni w szczególności unikać żywności mocno przetworzonej i wręcz naszpikowanej chemicznymi dodatkami – są to głównie fast – foody i dania w proszkach lub gotowe do odgrzania. Niekorzystnie na układ sercowo – naczyniowy wpływają także dania smażone, nasycone tłuszczem oraz mięsa w ciężkich marynatach smażone na grillu. Na erekcję wpływają również używki – w szczególności palenie papierosów oraz nadużywanie alkoholu, jednak negatywny wpływ na potencję ma również nadmiar kawy. Oczywiście produkty te nie szkodzą, o ile są spożywane sporadycznie i z umiarem. Kiedy goszczą w codziennej diecie i zastępują domowe posiłki, mężczyźni mogą odczuwać spadek sił witalnych, pogorszenie kondycji oraz problemy ze sprawnością seksualną.

Co jeść, by cieszyć się zdrową erekcją?

Zdrowa erekcja to silny i niczym niezakłócony wzwód, dzięki któremu mężczyzna może stanąć na wysokości zadania. Najlepszą potencją cieszą się mieszkańcy na co dzień korzystający z dobrodziejstw diety śródziemnomorskiej – są to Grecy czy Włosi. Mowa o tradycyjnej odmianie tej diety, w której dominuje pełnoziarniste pieczywo, można naleźć dużą ilość świeżych warzyw i owoców, ryb i owoców morza, orzechy, a także oliwę z oliwek i inne, zdrowe tłuszcze. Dieta na potencję powinna być bogata w te składniki, a dodatkowo mężczyźni powinni unikać czerwonego, tłustego mięsa – lepszym wyborem niż wieprzowina jest np. drób. W diecie powinny znaleźć się całe ziarna – nie tylko zboża, ale również pestki słonecznika czy dyni, a także duża ilość ryb oraz owoców morza zawierających dobroczynne tłuszcze czy cynk. Nie bez powodu do grona naturalnych afrodyzjaków od wieków zalicza się ostrygi.

Produkty, dzięki którym można wzmocnić płodność i erekcję

Istnieje grupa produktów, która dzięki zawartości cynku, selenu czy witaminy E korzystnie wpływają na jakość erekcji, poziom libido oraz wspomagają produkcję zdrowych, ruchliwych plemników zdolnych do zapłodnienia. Do grona produktów dobroczynnych dla potencji należą pistacje oraz inne orzechy, a także arbuzy, tłuste ryby, otręby zbożowe. Na jakość erekcji duży wpływ ma ilość w organizmie tlenku azotu, a jego produkcję wspomagają flawonoidy, które można znaleźć np. w kakao, którym zaleca się zastąpić filiżankę kawy każdego dnia. Należy jednak sięgać po “prawdziwe” kakao, a nie po napój mleczny o smaku kakaowym, który zazwyczaj można znaleźć na sklepowych półkach. Regularne spożywanie produktów wspomagających potencję korzystnie wpłynie nie tylko na sprawność seksualną, ale również wzmocni naczynia krwionośne.